Jazzhands

Admin admin

För ett tag sedan var jag med Alfen till veterinären. Taxin tog en hundring extra för att Alfen räknades som ledarhund.

Ja, jag vet.
Orimligt är bara förnamnet.

Alfen är alltså ett marsvin som satt i en liten väska i mitt knä. Ingen hade ens märkt att han var där om jag inte påpekat det. Av hänsyn till allergier och sånt. Sa det när jag bokade också.

Man ringer kundservice.
Nej, man ringer det enda numret som finns listat och man ber att få numret till kundservice.
Man ringer kundservice. De hänvisar till något formulär på nätet. Man ska ladda upp kvitton. Man får fota kvitton.
Sedan händer ingenting.

Man betalar dyra räkningar hos veterinären. De säger att handläggningstiden är 30 arbetsdagar. Man ska ladda upp kvitton och intyg.
Jag ringer efter sex veckor och frågar om ärendet är på gång. De säger att 30 arbetsdagar mycket riktigt är sex veckor men de har långa väntetider nu.
Jag säger att det är okej. Jag vill bara veta att det är på gång. Det är det, men försäkringen täcker inte medicin och inte det ena och det andra.

Jag ringer taxibolaget och frågar om de sett min anmälan? Det var snart två veckor sedan. De har sett den. Den ska tittas på igen.

Varför tar det sådan ork med allt admin ens dagliga liv kräver?

Etiketter None

No comments

Add A New Comment!

© Jazzhands

Bloggportalen